annons

torsdag 19 december 2013

På självaste julafton flyger vi till Bangkok


Koh Chang. Samtliga bilder är från Flickr, alltså ej mina

Nu är det bara några få dagar innan vi beger oss iväg, bort till värmen. Vi skippar traditionell julafton hemma i kylan, liksom förra året, och åker iväg till Asien. Denna gång blir det dock inte Filippinerna, utan Thailand. Efter vårt första stopp i Bangkok har vi bestämt oss för att åka till ön Koh Chang. Där ska vi alltså bara hänga runt och ladda upp batterierna, som man brukar säga, innan vi sedan beger oss hem igen. 

Jag längtar nu enormt mycket, jag älskar våra nya jultraditioner; att sticka iväg och gotta sig i tropisk hetta. Denna gång har jag faktiskt inte planerat och sökt upp en massa information i förväg. Så som jag annars brukar göra. Nä denna gång får det bli som det blir. Jag är mest sugen på att bara äta och dricka en massa gott i Bangkok, flänga runt, för att sedan på Koh Chang bara ta dagarna som de kommer. Existera i mina mjukishorts och tofflor. Eller allra helst helt barfota..

Jag förvandlades till en sån till sist. En sån som kan åka till en ö och inte göra något speciellt men ändå älska det.

Tänk att det trodde jag aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar