annons

söndag 29 juli 2012

På menzies lounge, Arlanda


Nu sitter vi på menzies loungen, som egentligen är till för alla som flyger med business class. Ett tips till er alla som flyger frekvent och/eller långt, att registrera er på flygbolagens bonusprogram. Jag har aldrig riktigt brytt mig om sådant förr, men när vi flög första gången med Qatar airways till Bangkok så fyllde jag i ett formulär för att gå med i deras bonusprogram.

Det har jag inte ångrat! Man får poäng för sina "Qmiles" som man sedan kan använda till olika, roliga saker. Jag är numera silvermedlem hos Qatar, efter att ha rest till asien fram och tillbaka 2 gånger! Detta gör att vi får tillgång till flygplats lounges, med gratis mat och dricka! Ojoj, nu måste vi iväg till gaten så hinner inte skriva alla perks.. Men det är gratis och det lönar sig!! Bye!! Vi hörs i Hanoi!!


Uppdatering:


Nu har vi landat i Doha och även här har vi tillträde till Oryx lounge. Denna är garanterat mysigare och snäppet lyxigare än den på arlanda. Nu har vi ätit oss mätta på soppor, bröd med humus och andra röror, kakor med mera. Återigen vill jag uppmana; gå med i bonuprogrammen! Och då särskilt Qatar airways som ska ha den snabbaste "trappan upp" av flygbolagen.

Nu ska vi alldeles strax gå på det större planet mot Bangkok, sedan Hanoi!



/ Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar