annons

måndag 5 december 2011

Hong Kong 2011!


Det är nu 3:e dagen i Hong Kong och vi har det helt fantastiskt! Det var bara 16 grader typ när vi kom vilket är kallt för att vara Hong Kong men det har sakta men säkert blivit varmare sedan dess. Igår hade vi närmare 25 och strålande solsken! Vi har hunnit göra så mycket redan, gått på marknader, ätit en massa god mat, druckit en massa goda drinkar :D och sjungit karaoke, gått på sightseeing b.l.a. uppe på the Victoria peak.. Jag älskar verkligen Hong Kong, har sagt det så många gånger men det tål att upprepas. Det är en sådan trång stad, det luktar inte gott på alla gator, befolkningen kan vara lite smådryg mot en, man blir lätt missförstådd på engelska, MEN det är ändå något jag bara älskar med Hong Kong. Jag tycker staden är så j***a fin med sina neonskyltar, sina pråliga skyskrapor mot de smutsiga gamla gränderna och bostadshusen. Och eftersom Hong Kong är en relativt liten storstad till ytan så finns det så mycket att se ÖVERALLT! Det är aldrig långt mellan alla marknader, butiker, barer och restauranger. Nu har alla precis gått upp, efter att ha suttit vaken själv i 2 timmar. Nu ska vi käka frukost och sedan åka till Ocean Park!!


Här nedan kommer några bilder från de första dagarna!

Utsikt från vårt rum på BP international hotel, jordan, kowloon.

Jag uppe på Victoria Peak

Restaurang iine i gallerian på Peaken

Utsikt från vårt fönster igen. Tycker det är kul att kika ner på livet på gatorna från hotelfönstret

Krams på Lascar Road

Tobbe och Jenny i Wan Chai

Kött i Wan Chai

Solig och fin dag i HK

Statyer vid Lascar Road

Man Mo temple

Kowloon Park

Utsikt från vårt hotel, andra hållet.

Typiska Hong Kong-skyltar som finns överallt i staden

2 kommentarer:

  1. Hej.

    Jag hittade din blogg när jag googlade på Tioman Island. Fina foton du har lagt upp. Jag har själv varit i Asien en gång, i mars tidigare i år då jag åkte till Thailand (Bangkok och sen söderut med tåg), Malaysia (Kuala Lumpur) och Singapore. Jag fastnade särskilt för Singapore så dit ska jag igen nu nästa mars. Det är ett toppenställe! Jag ska även åka upp till en liten ort på Malaysias östkust, det var därför jag funderade på Tioman Island. Men så bestämde jag mig för Cherating.

    Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin blogg och bilder. En blogg i min stil eftersom jag också älskar Asien!

    FANTASYDINING

    SvaraRadera