annons

måndag 28 november 2011

3 dagar kvar! Drink på 118:e våningen?

Vi kommer komma fram till Hong Kong mitt på dagen så direkt efter jag köpt min nya kamera i Sham shui po (Hong Kongs elektronikkvarter) och checkat in på hotellet, så vill jag upp till The Ritz-Carlton Sky bar och se solen gå ner bakom Hong Kong Island!

Ozone skybar - The Ritz Carlton hotel, Hk. (Bild från Flickr)


Ozone som baren heter ska tydligen vara den högst belägna skybaren i hela världen, och hotellet i sig ska vara världens högsta hotell. Det är väl inte hela världen med en skybar kanske, men Hong Kong's skyline och topografi är verkligen vacker, och att se detta från ovan är verkligen mäktigt! Höjdrädd som jag är ser jag ändå fram emot detta, tror det inleder resan på ett fint sätt.


Ah vad nice, eller hur? Jag blir så nostalgisk när jag tittar på bilder från tidigare äventyr och längtar alltid tillbaka. Snart ska jag gå där på gatorna i HK... Här kommer några bilder från tidigare Hong Kong-besök.

Mattias går igenom sladd-utbudet i golden computer arcade, Sham shui po, år 2010.

Jag leker proffs och letar efter udda vinklar. Det blev rakt ovaninfrån... :S Dragon centre mall - år 2010.

Herregud vad längesedan.. Jag tycker jag är störtcool i min rosa keps, år - 2006 

Vi sitter på en dubbeldäckare och tittar ut mot de livliga gatorna, kommers är ordet. - år 2010.

Spot the Swedish guy! Mitt i wan chai år 2006

Jag säger då det. Snart sitter jag där på ett hak och äter anka & pork belly och en öl till detta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar