annons

torsdag 17 november 2011

2 veckor kvar till Hong Kong!





Tänk vad tiden går fort, helt galet! C-uppsatsskrivande, höstrusk och så självklart Vinterresan!

Det var inte länge sedan jag var i Hong Kong känns det som, men jag kan aldrig få för mycket av den staden. Känner mig så hemma och trygg där. Nu blir det ju också bara 4 hela dagar där innan vi drar vidare till Filippinerna och deras härliga ö-värld!


På väg upp Victoria Peak från förra året. Ja, jag leker ibland rätt friskt med mina bilder.

Först tänkte jag att 4 dagar blir alldeles lagom tid att vara i Hong Kong, just eftersom jag varit där flera gånger tidigare. Men ju närmre resan vi kommer desto mer känner jag att jag vill stanna där ett litet längre tag!

Jag vill ju banne mig till Shenzhen (Mainland China) igen också! Bara det är ju minst en heldag! Jag berättade detta för Mattias och då svarade han; - ja men då  åker vi igen i mars då? Vill du till Hong Kong i mars? Eller ska vi ta en vecka i Bangkok?


Jag har världens bästa kille :D


Vart vi än i världen vänder, så åker vi dit igen om vi så känner! :D :D :D


Sommaren 2010 i svettiga Shenzhen!


Som sagt, ja, jag vill alltid till Asien! Jag vill dit i mars, april, maj....  Men jag vill samtidigt hem till Sverige och vila upp mig mellan varven, ty jag gillar faktiskt Sverige! Flera tror nog att jag vill bo i Asien, men det vill jag inte. Jag trivs bra här och älskar att resa bort, gärna länge och väl. Och jag älskar också att återvända! Desto mer av världen jag sett under åren, desto mer vill jag faktiskt bo här!? Hehe. Men vem vet vad framtiden har att ge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar