annons

onsdag 25 maj 2011

Kuala lumpur - Vad finns här då?



Först och främst ville jag upptäcka den galna berg-och-dalbanan som finns inne på Times Square mall! Skitkul med loopar, korkskruvar och andra snurrar. I övrigt är nöjesfältet här i gallerian ganska standard. För de som inte känner mig så är jag galen i berg-och-dalbanor, och då menar jag riktigt!



Jag blir som ett litet barn i.. well, ja som ett barn på ett nöjesfält :D Måste åka de största, värsta, bästa i hela världen.



I övrigt är Times Square mall ett köpentra med mååånga våningar. Det jag annars gillade bäst i köpväg var gallerian Sungwei plaza,  där fanns allt möjligt. Verkligen allt möjligt. Galleriorna i asien är oslagbara, de är så jävla mysiga, roliga, enorma och ibland OFTAST prutbara haha!





Så den som vill handla så är området kring Bukit bintang stället att bege sig till. Elektronik finns bäst på low yat plaza, även denna galleria finns i bukit bintang. Här finns allt i kameraväg, datorer, u name it. Såklart kan man förhandla om priserna, Malaysia truly Asia!








 Vill man till marknader är China Town,  även kallat petaling street rätt ställe! Här finns såklart allt som ska finnas i en china town, junk och fynd men ALLT är piratkopierat! Även reseböckerna är fake. Little india är också en bra marknad där man då och då får höra ett 
böneutrop, då stänger stånden ett litet tag  för att sen öppna igen.  






Jag tycker det är så spännande med alla dofter, smaker, alla människor och allt som finns att se och göra! Kan verkligen gå runt från tidig morgon till väldigt sen kväll och bara upptäcka och leka runt, min aptit är omättlig!




I barväg är KL något fattigt.

Det är ju ett främst ett muslimskt land men alkohol säljs ändå, även om det är lite dyrare än andra länder som Thailand eller Kina. Bardisktriktet ligger i the golden triangle där vi bodde. Jag var inte så imponerad av detta dock, det var väldigt västeranpassat och kändes inte autentiskt. Men KL har så mycket annat att bjuda på så det är inget som försämrar upplevelsen tycker jag.

Min älskade Sork!

Det var lite shopping och marknader det, mer om vad man bör göra i KL kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar